Wolne Forum Supremacy1914

Wolne Forum Supremacy1914


#1 2013-12-24 00:23:47

James Braddock

Użytkownik

Zarejestrowany: 2013-11-04
Posty: 89
Punktów :   

Poradnik James'a:Co to jest klimat?

Najnowszy mój poradnik poświęcony definicji i sposób tworzenia klimatu na mapach

Wstęp:
Witam serdecznie w drugiej odsłonie mojego poradnika poświęconego rozgrywkom scenariuszowym.Dziś poruszę temat klimatu w żargonie graczy Supremacy1914.Otóż wiele słyszymy o klimacie,czyta się zdania "wczuć się w KLIMAT gry" , "mapie brakuje klimatu" itd. lecz czymże jest klimat?Jak go tworzyć?O tym napiszę wam dziś tutaj.

Objaśnienie:
Klimatem gry określamy po prostu wczucie się w grę,czucie atmosfery działa na nas pozytywnie dając nam większą przyjemność z gry przez co chętnie otwieramy mapę,do niej zaglądamy i nie jest to tylko mus lecz sama przyjemność.

Mapy scenariuszowe a klimat:
W moim przekonaniu klimat powinien być nieodrywalną cechą map scenariuszowych.Niestety często tak nie jest, mapy są nudne i nie różnią się prawie niczym od zwykłych, pogrywaniem sobie i niszczeniem innych-to jest także główny czynnik powodujący upadek map gdyż nie ma wczuwania się w dany okres lecz sztywne granie.Taka mapa scenariuszowa nie przynosi przyjemności z gry ani nie jest ciekawa ani nie wyróżnia się spośród tysięcy innych.

Jak tworzyć klimat:
Chyba to jest sedno dzisiejszego mojego poradnika-jak tworzyć klimat.Tworzyć go każdy może,nie potrzeba do niego żadnych predyspozycji,zdolności literackich i mega geniuszu,wystarczy chęć i kilka minut.Pisząc artykuły w gazecie już tworzymy klimat.Tymi artykułami mogą być informacje na temat naszego państwa,warto popisać się fantazją i rozpisać,tematów jest wiele,nie trzeba pisać drętwo,można żartować lecz zachowując w części powagę i cząstkę informacyjności,można pisać o koronacjach władców,kryzysach,paktach,spotkaniach itd. itd.W ostatnim czasie rozpowszechniła się moda na "wydawanie" własnych gazet publikowanych w ogólnej gazecie,to już dla bardziej zaangażowanych osób ale mniej zaangażowane wystarczy aby pisały artykuły informacyjne.Bardzo pobudzające klimat gdyż wciągają do pisania w gazecie są różnego typy konflikty (oczywiście z umiarem) czy też problemy,ja do dziś pamiętam wymianę z dań na pewnej mapie gdy po paru godzinach było 112 wpisów!a sami gracze nie zamykali mapki czekając na odpowiedź,wtedy czuje się że chce się grać i o to chodzi.

Lepiej nie przesadzać.
Czasami z wymianą zdań w gazecie można przesadzić,sam coś wiem o tym,dlatego trzeba znać granicę pomiędzy klimatem a kłótnią.Jeżeli nie chcemy przekształcić rozmowę w wojnę słowną najlepiej nie operujmy obraźliwymi słowami i nie wychodźmy po za świat rozgrywki.Oprócz kłótni unikajmy spamowania i anonimów,pojedyńcze wypowiedzi zamieszczone w artykule zaśmiecają gazetę i zniechęcają osoby do czytania nic nie wartych pogadanek,z anonimami chodzi o to aby nie ukrywać się,jeżeli chcemy coś przekazać przekażmy to prosto w oczy a nie ukrywajmy się.

Co dziś powinniśmy zapamiętać z tej nauki?
Jeżeli chcemy grać na ciekawych,fajnych i wciągających mapkach musimy sami przedstawić inicjatywę rozpoczynając pisanie w gazecie,odpowiadając na innych artykuły itd. itd. aby jak to ja nazwę dyskusja informacyjna w gazecie trwała.Bez klimatu nie ma szans na ciekawą i pamiętną mapę,klimat ma swój urok że gdy wracam zmęczenie ze szkoły czy też pracy włączamy komputer wchodzimy na mapkę i.....otwieramy gazetę aby zobaczyć co inni napisali!Pamiętajmy także o umiarze,kulturze wypowiedzi i estetyczności,gdy będziemy o tym wszystkim pamiętać-lepiej i milej będzie nam się grało.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.089 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.factornine.pun.pl www.psychologiaogolna.pun.pl www.pkm-gra.pun.pl www.konkursy.pun.pl www.harem-rom.pun.pl